Airlie Beach-Mackay-Rockhampton-Baralaba-Gladstone - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Bodienne Romijn - WaarBenJij.nu Airlie Beach-Mackay-Rockhampton-Baralaba-Gladstone - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Bodienne Romijn - WaarBenJij.nu

Airlie Beach-Mackay-Rockhampton-Baralaba-Gladstone

Blijf op de hoogte en volg Bodienne

17 Maart 2014 | Australië, Gladstone

Eenmaal aangekomen in Airlie Beach.. Regen, regen en nog eens regen! Het was een drama!
Besloten om naar het kantoor te gaan, om even na te vragen of onze boot morgen wel zou vertrekken naar de Whitsundays + overnachting, hier konden ze helaas nog geen uitspraak over doen.. Het bleef spannend! Het moet super mooi zijn daar, alleen of ik het heel fijn zou vinden, omdat ik ineens zeeziek ben, wist ik niet!
Daar hebben we 2 jongens uit Zwitserland leren kennen, erg gezellig om mee te praten en wat mee te drinken.
Bij terugkomst in het hotel kregen we te horen dat de boot morgen niet zou varen, het was te onrustig op zee doordat er nu 2 cyclonen waren..
Gelukkig konden we een nacht bijboeken bij het mango house resort, anders hadden we nog een probleem gehad!
De 2 dagen daarna doorgebracht in Airlie Beach, aan een zwembad in het park gelegen en heerlijk gegeten bij een travel lodge, voor 13 Australische dollar kon je prima avondeten!

De volgende reis stond alweer voor de deur, op naar Mackay! Onderweg konden we wilde koala's tegen komen, extra goed opgelet, maar helaas! In Mackay zijn we naar een gratis zwembad gegaan 'the blue water lagoon', gefinancierd door de gemeente, ter waarde van 2 ton! Heerlijk gezwommen daar! Verder was er helaas weinig te doen.. Op tijd naar bed gegaan, de volgende dag moesten we weer verder, naar Rockhampton!

Onderweg van Mackay naar Rockhampton kwamen we grotten tegen, de Capricorns Caves, voor 27 Australische dollar kregen we een rondleiding van een uur! Dit was zeker de moeite waard!! In de grotten hadden ze ook een kathedraal, daar trouwt ongeveer 1 stel per weekend! Erg indrukkend om daar te trouwen, die ervaring vergeet je zeker niet snel meer!!
Ingecheckt bij het motel en op naar de gratis dierentuin! Naar een zoektocht van plus minus 40 min, bleek de dierentuin gesloten te zijn.. Gelukkig konden we de volgende ochtend voor ons vertrek uit Rockhampton nog even langs rijden. Ook dit was zeker de moeite waard, er waren mooie vogels (zeg ik met m'n angst voor vogels), apen, slangen, wombats, koala's en eindelijk... Kangaroo's!!
Wat een prachtige dieren zijn dat! Veel foto's en zelfs een video kunnen maken!

Daarna op naar Baralaba, de boerderij, genaamd Mayella's farm stay! Begonnen met een korte rondleiding en introductie, gezellig met een groep van 6 Canadezen erbij! We zijn achterop de auto gegaan en door het land heengereden, ze hebben daar 1003 hectare land!! Veel nieuwe bomen gezien, ook koeien en paarden.
Daarna kwam de boerderij meid in mij naar boven en heb ik een koe gemolken, resultaat was dat ik zelf meer onder de melk zat, dan wat er in de emmer zat.. Maar goed, heb m'n best gedaan!
Bijzonder moment op de boerderij, ze hebben daar ook een opvang voor kangaroo's, wat betekend dat je daar tussen de kangaroo's zit, je ze kan aaien en de baby kangaroo Joey kan verzorgen! Joey zit voor 6 weken lang, 24/7, in een tas. Hij heeft z'n pootje gebroken en mocht er dus absoluut niet op staan... Heel bijzonder om een kangaroo op schoot te hebben, te aaien, ermee te knuffelen en eten te geven. Het was liefde op het eerste gezicht!
(Helaas) waren er ook 2 papegaaien, Pink Floyd en Harry.. Vooral Pink Floyd was groot fan van mij en liep met regelmaat achter me aan en zei 'scratch scratch'. Tot grote teleurstelling, moest ik hem toch afwijzen! Fijn zo'n angst voor vogels met 2 papegaaien die je continu opzoeken en tegen je praten.

Er werd ons verteld dat we voor 22.00 uur binnen moesten zijn, vooral omdat er slangen op de boerderij tevoorschijn komen als het donker is. Dat hoefden ze mij geen 2e keer te vertellen, ik was braaf om 21.00 uur op m'n kamer. Helaas wel de Canadezen moeten afwijzen om 'gezellig' wat te gaan drinken en nacht zwemmen...
De volgende ochtend, 16 maart, ook de verjaardag van m'n lieve vriendinnetje Martine

• 17 Maart 2014 - 07:09

Carla:

Hey Bo.
    Bij het idee van die slangen 's nachts was ik direct al naar binnen gegaan! hahahaha.... Wat een schatje die baby-kangoeroe.
    Veel plezier nog Bo!
    En oh ja... moet ik je volgend seizoen opgeven voor Boer zoekt vrouw...??
    Dikke kussss

• 17 Maart 2014 - 07:19

Lesley:

Wat een mooie verhalen bo en inderdaad met die slangen had ik ook mooi binnen gebleven
    Geniet nog lekker van alle mooie dingen en veel plezier xxx les

• 17 Maart 2014 - 07:30

Monique:

Lieve Boogie geweldig geschreven weer en zo ontzettend leuk om te lezen doe die kangoeroe maar in je tas voor de terug reis . Love you je moedertje xxx

• 17 Maart 2014 - 09:47

Arnoud:

Heyy lieverd
    Regen regen regen het lijkt Nederland wel hahaha,al is het hier voor de tijd van het jaar stralend weer geweest.
    Nou met die cyclonen is het maar goed dat die boot reis niet doorging en ook omdat je zeeziek bent.
    En het is altijd leuk om andere mensen (backpackers) te ontmoeten,zoals in dat backpackers hostes waar ze allemaal bij elkaar komen.
    Slangen en al die andere dieren,volgens mij is Australië 1 grote dierentuin hahaha.
    De foto's die je steeds op facebook zet zijn ook schitterend.
    Ik zag die foto van die kleine kangoeroe die jij de fles geeft,dat zag er zo leuk en lief uit en net zoals die foto van het melken van de koe en het rijden met die jeep met in je rechterhand je overheerlijke sigaretje hahaha.
    De sigaretten zijn daar verschrikkelijk duur zei je nog,dus!!!
    Nou dames geniet er nog maar flink van en tot het volgende verhaal maar weer Xxx

• 17 Maart 2014 - 12:39

Niki:

Leuke stories meis!! Bestseller bij terugkomst;) geniet ze!

• 17 Maart 2014 - 12:59

Dirletta :

Ha haa bang voor vogels hoor je niet vaak, maar slangen dat snap ik ook!!! Wel spannend allemaal!
    Veel plezier nog xxx