Mission Beach - Townsville - Reisverslag uit Currajong, Australië van Bodienne Romijn - WaarBenJij.nu Mission Beach - Townsville - Reisverslag uit Currajong, Australië van Bodienne Romijn - WaarBenJij.nu

Mission Beach - Townsville

Blijf op de hoogte en volg Bodienne

09 Maart 2014 | Australië, Currajong

Na de vreselijk zware nacht in de boomhut, zijn we al op tijd (08.00 uur) vertrokken richting Mission Beach. Het was daar al heerlijk bij aankomst, terug in de bewoonde wereld en een kamer met uitzicht op zee. Daar kregen we te horen dat er de volgende dag een cycloon werd verwacht. Bij navraag aan het personeel in het hotel, konden we de volgende conclusie trekken: 'eerst zien, dan geloven'!

We hebben daar 's middags eerst een duik genomen in het zwembad en 's avonds heerlijk pasta gegeten, op een aantal meter bij het strand vandaan. Na het eten nog een korte strand wandeling gemaakt, het begon al flink te waaien toen!

Aan op tijd slapen kwamen we niet onderuit, na een reis van 3 uur en 2 uur slaap van de nacht daarvoor, verlang je wel echt naar een heerlijk nachtje slapen!

Volgende ochtend, 8 maart, heerlijk ontbeten en gereed om te rijden naar Townsville! Onderweg nog gestopt om mooie foto's te maken en een poging gedaan om nog een waterval te bekijken! Poging is trouwens zwaar mislukt, omdat ik, zachtjes uitgedrukt, in paniek raakte na het zien van een wilde slang! Wel ben ik zo'n held geweest om er een foto van te maken, met het inzoomen op maximaal!

Aangekomen in het Mercure hotel, heerlijk met zwembad en al! Bij de receptie stond: Welcome Canberra Raiders.. Zo nieuwsgierig als ik ben toch even gegoogeld en gesproken met de manager over wie de Canberra Raiders nou eigenlijk zijn. Te weten gekomen dat het een bekende rugby club is in Australië, en ze ook in dit hotel verbleven omdat ze een wedstrijd gingen spellen tegen de Cowboys.

De stad Townsville opgezocht en onszelf verwend om lekker uit eten te gaan. En inderdaad, daar zagen we de Canberra Raiders op tv! Helaas zagen we ook op tv dat er een vliegtuig van Malaysia Airlines verdwenen is.. De vliegtuigmaatschappij waarmee wij van Kuala Lumpur naar Sydney zijn gevlogen, en waarmee wij nog van Melbourne naar Kuala Lumpur moeten vliegen.. Wederom een moment om te beseffen hoe graag je weer veilig bij je familie en vrienden wil zijn!

Terug in het hotel aangekomen toch besloten om te betalen voor Wifi.. Voor ons beide voelde het fijn om even veel contact te hebben met thuis. Heel fijn geskypt met m'n moeder, en gefacetimed met m'n vader, Andrew, m'n zusje en Joe. Het idee dat je niet 'even zomaar thuis bent' hakte er toen aardig in. Officieel heimwee naar huis!
Voelde erg goed om ze gezien en gesproken te hebben!

Afgelopen nacht, van 8 op 9 maart, heerlijk geslapen! Op tijd opgestaan om te gaan ontbijten en een duik te nemen in het zwembad.
Bij de receptie nagevraagd of het verstandig is om met de boot naar Magnetic Island te gaan, de cycloon wordt nog steeds verwacht. Te horen gekregen dat de cycloon morgen wordt verwacht en dat het nu goed te doen is met de boot.
Zo gezegd, zo gedaan! De Ferry gepakt naar Magnetic eiland en weer lichterlijk geconfronteerd met het zeeziek zijn.. Tot nu toe gaat het aardig! Besloten om op het eiland de bus te pakken en een route van 1,5 uur te lopen met de kans op het zien van wilde koala's. Afgezet bij de route werd er nog leuk op het bord vermeldt dat er op onze route dodelijke slangen zijn... Ik, als held op sokken, voelde de paniek alweer! Toch de stoute schoenen (lees slippers van de primark!) aangetrokken en besloten om de route te gaan lopen! Mooie dingen gezien en foto's kunnen maken. Gelukkig niet van een wilde slang.. Achteraf was het me zeker waard, ik heb 1 wilde koala gezien en er zelfs een foto van kunnen maken!

Nog iets belangrijks waar ik achter ben gekomen:
Angst is je grootste vijand!
Als ik op bepaalde momenten de angst die ik voelde had laten bepalen, zou ik hele mooie dingen missen..

Vanavond een rustig avondje in het hotel en voorbereiden op morgen.
Morgen rijden we naar Arlie Beach, zo'n 275 km (ongeveer 4 uur rijden).

En of de cycloon komt.. Ik zal het gaan beleven morgen!

Liefs,
Bo

  • 09 Maart 2014 - 08:48

    Kees:

    Hey,

    Wat een belevenis tot nu toe! Geniet er maar lekker van en doe wel voorzichtig!
    Groetjes uit het zonnige Nederland. Kees xx

  • 09 Maart 2014 - 09:10

    Michael:

    He Bo wat een ervaringen die je opdoet. Blijf denken dat je achteraf deze nooit meer zult vergeten en je kan vertellen dat jij ze wel hebt meegemaakt.
    Ik ben trots op je dat je dit zo even flikt. Helemaal geweldig hoor.
    Het is een mooi land en bijzonder dat je in het wild dieren of reptielen tegen het lijf loopt die je normaal gesproken bij ons in de dierentuin zou tegenkomen.
    Geniet van de rit doe rustig aan en als je iets ziet gewoon gaan bekijken
    Dikke kus vanuit Hillywood

  • 09 Maart 2014 - 09:27

    Arnoud:

    Hoi dames

    Ja,die nacht is gelukkig voorbij al ik het wel een erge sjieke boomhut vond er zat zelfs een jacuzzi in maar ondanks de enge dieren in dat bos hebben jullie het toch maar gedaan en daar ben ik super trots op.
    En ja eerst zien en dan geloven was hier ook even het motto want het word vandaag 20 graden in Nederland en het ziet er nu al erg zonnig en mooi uit maar ik hoop dat die cycloon bij jullie uit blijft pufff.
    Ben blij en vond het erg leuk dat jullie WiFi hadden gekocht,zo heb ik lekker een aardig tijdje met je zitten kletsen en geloof mij dat doet een vader goed en toevallig waren Andrew Lotte en Joe hier ook en die vonden het ook geweldig en hoorde Jouw en Lotte woorden tegen elkaar zeggen die een vader graag hoort dat maakte ook mijn dag weer goed Xx
    Terwijl ik dit schrijf gaat spontaan mijn FaceTime en ja hoor daar is Bo,dus samen weer gezellig zitten kletsen en hun ook maar even laten zien hoe het weer hier is.terwijl het bij jullie licht begon te regenen.maar toch fijn dat jullie nu een goede nachtrust hebben gehad want dat heb je zeker ook nodig!!
    En ik lees dat jullie toch nog de Ferry hebben genomen terwijl er gister geen sprake van was,zo zie je maar dat het weer tot nu toe nog gelukkig meevalt en je die tocht niet heb moeten missen.
    Bijna alle dieren die wij hier moeten bezoeken in de dierentuin lopen daar gewoon in de jungle,spannend maar toch ook een mooie belevenis.
    Ik begrijp heel goed dat jullie best angst hebben gehad maar toch ook weer heel bijzonder om dat in het echt mee te mogen maken.
    Dit is echt een reis waar je je hele leven aan terug kunt denken en zeker met al die mooie foto's erbij waar ik ook ontzettend nieuwsgierig naar ben.
    Nou dames nu nog even lekker rust en je klaar maken voor het volgende avontuur waar ik ook weer graag naar uitkijk.
    Heel veel plezier en blijf genieten van al die spannende en mooie momenten.
    Liefs Xxxx

  • 09 Maart 2014 - 09:28

    Kim :

    Lieve Bo
    Wat een verhalen hopelijk valt het weer mee !
    Wat vet dat je een koala gezien heb slangenvrouw ;)
    De fotos zijn erg leuk tof hoor dat je op die mooie plekken ben!
    Dikke kus van kimmie

  • 09 Maart 2014 - 09:57

    Dirletta :

    Hey Bo,

    Wat een leuke verhalen! En wat ben jij een held;-) Veel plezier en geniet ervan dikke kus


  • 09 Maart 2014 - 13:58

    Carla:

    Hé Bo. Leuk die verslagen van je steeds te lezen. Maar ik vond het ook wel bijzonder dat je er gisteren toch ook weer een beetje in De Bilt was toen Andrew moest fluiten. ;-) Blijf genieten! Voor je het weet zit je weer hier... xxx

  • 09 Maart 2014 - 18:06

    Lotte:

    Hee zusje,

    Wat een leuk verhaal en ik vond het ook heel erg leuk om je te zien op FaceTime.
    Nog paar weekjes en dan is de mooiste reis uit je leven alweer voorbij en daarom moet je nu nog extra genieten want zoiets maak je niet elk jaar mee.
    Nog heel veel plezier en tot eind maart zusje.


    Xxxxxloveyou


  • 10 Maart 2014 - 08:41

    Monique:

    Ha meis wat is dit super om te lezen allemaal en hoe je het allemaal schrijft is geweldig ben trots op je Bo en blijf genieten. Love You xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bodienne

Actief sinds 24 Feb. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 5240

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 29 Maart 2014

Maleisië & down under met Amanda!

Landen bezocht: